Umenie a kreativita môžu pozitívne ovplyvňovať dosiahnuté výsledky žiakov
Cieľom medzinárodného projektu MOKKA je posilniť úspešnú integráciu s ohľadom na sociálnu a kultúrnu rôznorodosť a sebavedomie mládeže.

Bratislava 15. marca (TASR) – Umenie a kreativita môžu pozitívne ovplyvňovať dosiahnuté výsledky žiakov vo vyučovacom procese i rozvoj ich kritického myslenia. To bola hlavná idea trojdňového (13.-15.3.) stretnutia delegátov projektu MOKKA – Modellentwicklung: Kunst und Kreativität als Alternative, ktoré sa vo štvrtok skončilo na pôde Metodicko-pedagogického centra v Bratislave.
Cieľom medzinárodného projektu MOKKA je posilniť úspešnú integráciu s ohľadom na sociálnu a kultúrnu rôznorodosť a sebavedomie mládeže prostredníctvom rozvíjania jej kreativity a nadania. Slovensko hostilo delegátov zo šiestich krajín (Belgicko, Bulharsko, Estónsko, Holandsko, Litva, Nemecko) so zámerom prezentovať a navzájom si vymieňať skúsenosti a príklady dobrej praxe. Riešilo sa aj to, ako sa dá umenie a kreativita využiť na vyučovaní rôznych predmetov v škole.
“Umenie bolo vždy nástrojom na vyjadrenie vlastného názoru a taktiež na sprostredkovanie istého posolstva. Umenie je o emóciách, takže aj naše poznatky sa na základe emócií v nás lepšie ukladajú. Aj to je prostriedok na riešenie výchovných problémov v súčasnosti,” poznamenala garantka projektu MOKKA za SR Darina Výbohová a dodala, že “ak poznatky sprostredkujeme žiakom prostredníctvom umenia a emócií, môžu si z toho viac odniesť aj v rámci iných oblastí života, nielen edukačných”.